zlinprojekt.

Naše projekční kancelář má letos v plánu provést velkou rekonstrukci firemních prostor. Jaké jsou důvody a očekávání? Celý záměr vysvětluje ředitel naší firmy Přemysl Zlobický.

Proč nechcete “jen vymalovat”?

Zásadním podnětem je vytvořit skvělé pracovní podmínky, aby se kolegové cítili v práci dobře.

Cílem je tedy vytvořit příjemné pracovní prostředí. Doby, kdy jsme kancelář vnímali jen jako “stůl, židle a počítač” je pryč. Jak jsem zmiňoval na prezentaci celé rekonstrukce kolegům, chci na pracovišti podpořit stávající dobrou atmosféru a technické vybavení podle současných trendů.

Měl jste na architekty konkrétní požadavky?

Už od začátku jsem věděl, že nový design firemních prostor chci řešit se architektonickým studiem Ellement, se kterým mám skvělé zkušenosti a s paní Maršíkovou si rozumíme i lidsky.

Přál jsem si především takové prostory, které by navodily pocit uvolněnější atmosféry. Myslím, že máme v práci skvělý tým lidí a to chci dále podporovat.

Proto budou kanceláře vizuálně více propojené velkými prosklennými plochami. Před pár lety byla na stole i varianta open space, ale naštěstí se nikdy nerealizovala. Myslím, že dnes se už ukazují nevýhody velkého otevřeného prostoru.

V takto vytvořeném – řekněme měkčím – prostředí budeme mít všichni možnost si na chvíli pohodlně sednout s kávou, trochu si odpočinout a změnit polohu. Přeci jen sedět celý den také není ideální (úsměv).

Velká očekávání mám od nově vytvořených setkávacích míst. Relax room i kuchyňka (kterou rád nazývám kavárničkou) jsou připravena na neformální povídání během pracovního dne.

Výrazně se zlepší také světelná pohoda. Je vidět, že i na tomto zdánlivém detailu si Ellement dává záležet.

Dáváte novými kancelářemi celému týmu najevo, že je pro vás důležitý?

Naprosto. Jeden člověk mi říkal, proč něco takového řeším, zaměstnanci přece mají jen přijít do práce, naplno pracovat a pak jít domů. Já to vidím trochu jinak.

V práci a s kolegy trávíme mnoho životního času a věřím, že v dobrém pracovním prostředí se lépe pracuje. Zároveň vím, že nejde naplno pracovat celých osm hodin a je potřeba sedavou práci proložit chůzí, diskusí, zkrátka jinou aktivitou.

V současných kancelářích jsme v podstatě uzavřeni v nějakých buňkách, ze kterých během dne nemusíme příliš vycházet. To chci změnit – chci abychom se více potkávali, jak v relax roomu, tak i v nějaké denní místnosti.

Nebojíte se, že se zmenší produktivita práce?

Myslím si, že dneska už si můžeme dovolit poskytnout zaměstnancům nějaký odpočinkový prostor a zmiňovanou kavárničku. Samozřejmě tomu muselo předcházet nastavení pravidel uvnitř firmy a férové měření výkonnosti pracovníků včetně motivačních faktorů.

Každý spolupracovník tak může svůj výkon ovlivnit sám.

Takže jestli stráví v relax roomu pár minut nebo delší čas je spíš na zodpovědnosti každého.

Byl bych rád, kdyby to kolegové vnímali tak, že “časová investice” do desetiminutového odpočinku po obědě se jim následně vrátí v pracovním nasazení.

Jednoduše že ta malá siestička povede k větší odpočatosti a to odpoledne nebude slabší.

Budete nové prostory využívat třeba pro malé firemní události?

V poslední době se zabíhá nový zvyk, že když kolegové něco slaví, tak donesou nějaký koláč, dort nebo nějaké pohoštění. Dneska se to odehrává na pracovních stolech přímo v kancelářích, což není ideální.

A v nové kavárničce pro to bude prostor přímo vybízející (úsměv).

Stejně tak relax room bude multifunkční a díky prezentační technice bude využíván i jako neformální jednací místnost.

Dostal jste od kolegů zpětnou vazbu?

Myslím, že se na to kolegové těší. Přeci jen je to inovace, kterou děláme sami pro sebe.

Na některé dotazy už jsme i reagovali změnou ve stavebních plánech. Například kolegyním se v jedné kanceláři změnilo umístění dveří tak, aby byly lépe odděleny od hluku z blízké sdílené tiskárny a plotteru.

Teď je tedy dokončená studie…

Nyní máme hotovou studii a připravujeme stavební dokumentaci.

Budu každopádně rád, když se celá rekonstrukce proběhne do konce letošního roku. Když to stihneme dříve, bude to fajn, ale to záleží i na vytíženosti stavebních firem a řemeslníků.

Bude mít projekt další etapy?

V této fázi jsme se zaměřili na společné prostory a následovat by měly další kanceláře projektantů. I tam bude dost práce – proběhne změna podlah, osvětlení, elektroinstalace, datových sítí…

Příležitostí ke zlepšení je samozřejmě více. Nabízí se například rozšíření jídelny v přízemí o venkovní terasu. Pak bychom si mohli sníst oběd ve stínu blízkého lesa (úsměv)

Z čeho budete mít největší radost, až bude vše hotové?

Určitě se nejvíc netěším na svoji kancelář. To není cílem celé rekonstrukce. Naopak doufám, že to bude pro všechny kolegy a každého, kdo k nám přijdou, i estetický a architektonický zážitek.

Těším se na to, jak budou spolupracovníci využívat nové možnosti. Že si dají a dobrou kávu, v kavárničce si pustíme nějakou muziku… Sice netuším, jestli budeme mít stejný hudební vkus (smích), ale i to jsou věci, které atmosféru zpříjemňují. A právě na tu příjemnou atmosféru se těším nejvíc.

A kafe bude mít každý své nebo bude od firmy?

Samozřejmě firemní. Žádné kafe za pětikorunu.

#
#
#
#
#
#
#
#
Všechny aktuality